четвртак, 29. децембар 2011.

FIRMA FIPO iz Užica ima odličan Internet knjigovodstveni program KP-Net ili VARIJANTU E

(vezano za zadnji post KNJIGOVODSTVENA INTRANET-INTERNET APLIKACIJA)

Iz firme FIPO dobili smo dopis:

hvala što ste nam poslali ovako interesantnu analizu koja može samo biti od koristi. Ima par stvari oko kojih se na slažem, ali uglavnom je to tako. Hoću samo da navedem još jednu ( E ) varijantu koja je po me meni najrealnija za jednu knjigovodstvenu firmu, a proističe iz našeg iskustva, odnosno već postoji nekoliko godina.

E. varijanta:

Firma: FIPO iz Uzica
Broj korisnika: oko 80

A. oko 15% korisnika koristi Kp_net ili WEB program u  svim kombinacijama

1. primer

Korisnik ima proizvodnju  blizu Užica sa 4 računara na Kp_net-u (osim pregleda rade fakturisanje, otvaranje šifara proizvoda, ulaz proizvoda i trebovanje materijala i delimično knjiženje glavne knjige i troškova). Korisnik takođe ima predstavništvo u Novom Sadu sa 2 računara na Kp_net-u. Ostalo knjigovodstvo je u FIPO na Kp_net-u.

2. primer
Korisnik radi neka knjiženja na WEB-u
Ostalo je u FIPO na Kp_net-u.

B. oko 15% korisnika koristi WEB za pristup svojim podacima ali na serveru firme

Primer: Knjigovodstvo radi FIPO na lokalnom serveru na programu KP , a korisnik uglavnom pregleda izveštaje (preko WEB-a).

C. Za sve ostale se radi knjigovodstvo na lokalnom serveru na KP

------------------------------

Ovo prilicno govori o statistici ša kome treba.

Evo i kako je organizovana mreža u FIPO.
Lokalni server za baze podataka na PostgreSql. Naravno da je server na Linux-u ( CentOS 5.3).
Na serveru je podignnut Samba server kao fajl server za Smb ili Cifs protokol (Windows mreža).
Aplikacija KP (ista je kao i Kp_Net što se tiče korisnika).

Sledeće je Linux router koji se nalazi  i postavljen je i kao router (green-red zona )  i Reverse proxy za WEB pristup spolja. A na Linux router je prikačen Adsl router sa DMZ ka Linux ruteru. Lozinke su duzine 16 znakova za jedno sa velikim/malim slovima, ciframa i specijanim znacima. Zaštita je kompletna što se tiče pristupa spolja.  Postavljen je Dynamic DNS servis jer nemaju fiksnu IP. Pokazalo se odlično.
-----------------------------

Za Kp-net i WEB pristup internet serveru koristi se dedicated server koji se nalazi u Engleskoj sa pristupom od 100Mbit/s, koji je takođe na Linux-u, Centos 5.3 koji u potpunosti administriramo mi, od instalacije softvera do svakodnevne kontrole.
Backup se radi svakodnevno na još jedan server (gde nam se nalazi sajt) i na naš server u firmi.

Ovo je za nas prilično dobra kombinacija koja podrzava sve zahteve i koja veoma fino radi.

E, sad, što kaze Lane Gutović, na znam zašto sam vam ovo ispričao, ali može nekome da pomogne :).

Moramo se malo i nasmejati. :)


Ako Vam je potrebna još neka informacija, slobodno nas kontaktirajte.


Srdačan pozdrav,

Čupić




Vezano za ovaj post - radi razjašnjenja ovog posta.

Moja komunikacija sa FIPO započela je u fazi traženja odgovarajuće internet aplikacije za agenciju za knjigovodstvo i njene klijente.

A. Prvo sam probao FIPOSOFT aplikaciju a zatim sam tražio dodatne informacije

Potreban mi je knjigovodstveni softver koji radi preko Web-a. Pronašao sam vaš softver na netu i uradio sam sve što ste napisali kako bih ga pogledao i probao. Dakle, uradio sam ovo: Instalirao sam program KP-Net.

Koliko sam shvatio KP-net je standardna klijent-server aplikacija čiji server i baza podataka su na vašem računaru i bazi podataka se pristupa preko interneta. Međutim, vi imate i Web aplikaciju koja me više zanima, ali imam utisak da nije kompletna u onoj meri kao Kp_net. Moguće je da nisam u pravu, ali molim vas za pojašnjenje.

Web aplikacija vam je ozbiljna knjigovodstvena aplikacija, mnogo bliža našem knjigovodstvu nego drugi sličan softver koji se može naći na našem tržištu a koji je nastao prilagođavanjem stranog softvera na naše uslove. Tempirana je na preduzetničke i male firme što mi odgovara i rađena je da generalno pokrije standardni knjigovodstveni posao, a ne po narudžbini za neku firmu (gde se rešava samo problem te firme) pa sad pokušavate da je prodate drugim firmama koje svoj posao rade na sasvim drugi način. Sve u svemu, dobar posao. Ali cena je uvek bila važan faktor. Zbog toga bih voleo da je znam pre nego što nastavim da se ozbiljno interesujem za vaš softver.

Takođe mi dajte i odgovor na sledeće:

Ako moja knjigovodstvena agencija kupi pristup Web aplikaciji, koja će godišnja cena biti za obezbeđenje sledeće usluge:

 
- Imam 5 računara klijenata u agenciji koji će neprekidno pristupati serveru i bazi podataka.
- Imam 50 firmi klijenata za koje vodim knjigovodstvo.
- Svaka firma klijent zahteva da u bilo koje vreme dva njena čoveka (računara) mogu  da pristupe svojim podacima radi pregleda, dobijanja izveštaja i štampanja.

Ne bih vam postavio ovo pitanje da sam uspeo sam da to izračunam. Ali neke stvari oko plaćanja i pristupa (licenci i sl) nisam uspeo najbolje da razumem.
Unapred hvala,


B. Dobio sam sledeći odgovor:

Postovani,

Potpuno nam je poznata problematika prelaska na novi program u knjigovodstvenim agencijama, jer nije prvi put da to radimo,  a i imamo sestra firmu koja se bavi knjigovodstvom sa 10-ak knjigovodja i oko 80 firmi. Tako da vec 20 godina zajedno radimo na ovim programima kako bi bili sto bolji. Naime, potrebno je veoma dobro organizovati i isplanirati prelazak.

Zato mislim da je potrebno da vam sto bolje objasnim nas princip primene i rada programa a i odrzavanja. Prvo podaci se nalaze na nasim serverima u inostranstvu, upravo smo prebacili podatke iz SAD u Evropu (tacnije u Englesku) zbog brzine i zbog problema sa podrskom u Americi zbog kojih su nasi klijenti ostali 48 sati bez pristupa svojim podacima. Namera nam je da zakupimo i dodatni backup server kod drugog provajdera kako bi klijenti bili uvek on-line, ako jedan server padne.

Sigurnost: Sto se tice sigurnosti podataka, svakodnevno se prave kopije svih baza na drugom serveru u inostranstvu i na nasem serveru u firmi (za svaku firmu postoji po jedna kopija na dve lokacije). Dosad za 7 godina samo nam je jedna baza pala i vratili smo podatke od prethodnog dana, tako da nije mnogo izgubljeno, ali sa dodatnim backup serverom problemi ove vrste bi se sveli na minimum.

Kp_net i WEB: Prakticno je ista logika programa i pristupa se istoj bazi, hibridni sistem. Mozete korisiti i KP_net i WEB. Malo je tehnologija WEB-a specificna, i mlada je i nije bas pravljena za obradu ovakvog tipa, tako da je neke stvari veoma tesko napraviti kao u klijent aplikaciji. Trudili smo da programi isto rade, osim sto ima razlike u izgledu i funkcionalnosti unosenja podataka (frontend). Ako nesto nije uradjeno u Web verziji, ne znaci da ne moze da se uradi. Nekad zurimo da uradimo u KP_net-u i zaboravimo da dodamo u Web-u.

U vasem slucaju ja bih preporucio da u vasoj agenciji koristite KP_net, jer je lakse raditi, mozete otvoriti vise prozora u oviru glavnog, brze je unosenje i pretrazivanje podataka itd..., a vasi kljenti bi mogli koristiti WEB (jer mogu da rade i na 1Mbit/s protoka, pa i manjim brzinama)

Cena: Cena je bazirana na osnovi od 3 eura, ( izvinjavam se sto su nam stare cene u dinarima na sajtu)

 
Osnovni pristup serveru: 30 eura i  svaki sledeci korisnik ili baza 3 eura. ( za vase klijente prva licenca je 5 eura)

 
Znaci u vasem slucaju : 

 
-- osnovni pristup ------------             30 eura
    pristup za vasu firmu          5 x 3 =  15 eura
    licence za baze-----           50 x 3 = 150 eura
    prva licenca za vase klijente  50 x 5 = 250 eura
    druga licenca za vaze klijente 50 x 3 = 150 eura
--------------------------------------------------
                                   Ukupno = 595 eura ( mesecno)


Posebni zahtevi sa naplacaju 15 eura po satu. Mozemo da vam pruzimo podrsku u vezi migracije podataka na nase baze, ako mozete da obezbedite podatke u excel ili CSV formatu. Ako imate jos pitanja slobodno nam se obratite.
Srdacan pozdrav,
Čupić Goran